Αθήνα, 20 Ιουνίου, 2021

Χρήσιμες απλές συμβουλές για την υγεία μας το χειμώνα (αναλυτικά)

Υποδεχθείτε τον χειμώνα με τις καλύτερες προϋποθέσεις, για την υγεία σας, ακολουθώντας τις απλές συμβουλές του πρακτικού οδηγού διαβίωσης για τους κρύους μήνες που έρχονται. 

Τροφή – άμυνα για την υγεία για το χειμώνα

Η βάση για την άμυνα του οργανισμού μας απέναντι σε όλους τους ιούς, τα μικρόβια και τα βακτηρίδια που μας απειλούν τους κρύους μήνες του χειμώνα είναι το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Τι μπορούμε να κάνουμε λοιπόν, για να τονώσουμε τον οργανισμό μας και να θωρακίσουμε την άμυνα του απέναντι στις χειμωνιάτικες επιθέσεις της γρίπης και των ιώσεων;

Πολύ απλά, να προσαρμόσουμε τη διατροφή μας στα δεδομένα της εποχής, επιλέγοντας τροφές πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, όλα απαραίτητα για την τόνωση του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

Πιο συγκεκριμένα τι θα σας βοηθήσει ακόμα περισσότερο για τον χειμώνα:

Βιταμίνη C: Θεωρείται ο «φύλακας» της υγείας μας και όχι άδικα, αφού έχει αποδειχθεί ότι συμμετέχει στην αύξηση των επιπέδων της ανοσοσφαιρίνης στο αίμα, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στην καταπολέμηση των ασθενειών. Την βρίσκουμε στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, στο λάχανο, στις πατάτες, στο κουνουπίδι και φυσικά στα εσπεριδοειδή και τα ακτινίδια, που δεν πρέπει να λείπουν ποτέ από το χειμωνιάτικο τραπέζι μας.

Β-καροτίνη: Ο οργανισμός την μετατρέπει σε βιταμίνη Α, απαραίτητη για την τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος. Υπάρχει σε αφθονία στα καρότα, στα βερίκοκα και τα μάνγκο.

Μαγγάνιο: Ενισχύει τη λειτουργία των λευκών αιμοσφαιρίων και θεωρείται απαραίτητο για την άμυνα του οργανισμού. Περιέχεται στο καστανό ρύζι, το μαύρο ψωμί και τα πράσινα λαχανικά.

Μαγνήσιο: Είναι το «όπλο» του οργανισμού ενάντια στην κόπωση και συνεισφέρει στην ισορροπία του νευρικού συστήματος. Υπάρχει στα θαλασσινά, στους ξηρούς καρπούς, στο σιτάλευρο και στα δημητριακά.

Σίδηρος και Ψευδάργυρος: Απαραίτητα για την παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων άρα και την αντίσταση ενάντια στις μολύνσεις. Υπάρχουν στα θαλασσινά, το κρέας, το μπρόκολο, τα μανιτάρια κ.λπ.

Και μη ξεχνάτε:

Το σκόρδο προστατεύει το καρδιαγγειακό σύστημα και ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Επίσης, το πράσινο τσάι είναι εξίσου ευεργετικό για την άμυνα του οργανισμού.

Τέλος, μη ξεχνάτε το κατ’ εξοχήν φαγητό του χειμώνα, τις πεντανόστιμες σούπες, οι οποίες όχι μόνο ζεσταίνουν αλλά αποτελούν και ένα πλήρες και πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά γεύμα που μας εφοδιάζει με την ενέργεια που χρειαζόμαστε.

Εκτός των άλλων η κοτόσουπα, θεωρείται και το καλύτερο «φάρμακο» σε περίπτωση κρυολογήματος, αφού τονώνει και ωφελεί τον οργανισμό. 

Γυμναστική με μέτρο και αποτέλεσμα και το χειμώνα

 Η άσκηση δεν είναι μόνο απαραίτητη για την καλή μας εμφάνιση αλλά και για την τόνωση του οργανισμού, άρα και της αντοχής του απέναντι στις χειμωνιάτικες «επιθέσεις» των ιών και των μικροβίων.

Επιστημονικές μελέτες έχουν αποδείξει ότι όσοι ασκούνται τακτικά είναι λιγότερο επιρρεπείς στις ιώσεις και την γρίπη που μας απειλούν σε όλη τη διάρκεια του χειμώνα.

Εκτός των άλλων, η γυμναστική ξυπνάει το σώμα, και δημιουργεί την αίσθηση της ευφορίας και της ευεξίας, ότι καλύτερο για να «αντιμετωπίσουμε» τις μουντές ημέρες της εποχής!

Προσοχή όμως: σε αντίθεση με την ήπια άσκηση που έχει ευεργετικά αποτελέσματα, η εξαντλητική γυμναστική μπορεί να μειώσει τις φυσικές αντοχές σας και να έχει ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα από το αναμενόμενο.

πορτοκάλι - βιταμίνες
πορτοκάλι – βιταμίνες

Γι’ αυτό προτιμήστε τον χειμώνα:

• Το βάδισμα, που τονώνει την κυκλοφορία του αίματος (με αποτέλεσμα να κυκλοφορούν ευκολότερα τα αντισώματα) αλλά και το καρδιαγγειακό σύστημα. Μισή ώρα βάδισμα την ημέρα (σε γρήγορο ρυθμό, χωρίς όμως να λαχανιάζετε) είναι αρκετό για να έχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

• Την αεροβική άσκηση, η οποία σας βοηθάει να χάσετε βάρος, να καταπολεμήσετε το στρες και παράλληλα να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα.

Ηθικό ακμαίο, ψυχολογία άριστη!

Από τους μεγαλύτερους «εχθρούς» της υγείας μας το στρες, καταδυναστεύει την καθημερινότητα μας και επηρεάζει άμεσα την άμυνα του οργανισμού μας.

Οι έντονοι ρυθμοί του χειμώνα και ο ασταθής καιρός, που εκ των πραγμάτων μας περιορίζει, επηρεάζουν την ψυχολογία μας και ανεβάζουν το στρες στα ύψη.

Τι μπορούμε να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε το στρες και να μπορέσουμε να απολαύσουμε τα θετικά του χειμώνα χωρίς να αφήσουμε τα αρνητικά του να μας επηρεάσουν;

• Ας χαλαρώσουμε! Ένα 10λεπτο την ημέρα είναι αρκετό. Το πρωί ή αργά το απόγευμα, καθίστε κάπου αναπαυτικά, εισπνεύστε από τη μύτη, κρατήστε για λίγο την αναπνοή σας φουσκώνοντας την κοιλιά και μετά εκπνεύστε αργά-αργά. Ενώ παραμένετε καθισμένοι, συσπάστε και μετά χαλαρώστε όλους τους μυς του σώματος σας: τα πόδια, τις κνήμες, τους μηρούς, τα χέρια, τους γλουτούς, την κοιλιά, την πλάτη και το πρόσωπο.

• Όνειρα γλυκά! Ο ύπνος είναι το καλύτερο φάρμακο ενάντια στο στρες, γι’ αυτό δώστε του να καταλάβει! Φροντίστε μόνο να τρώτε ελαφρύ δείπνο και να μην πίνετε καφέ, τσάι ή οινοπνευματώδη ποτά μετά τις 4 το απόγευμα, γιατί θα σας κάνουν να …χάσετε τον ύπνο σας. Στο τέλος της ημέρας κάντε ένα ζεστό χαλαρωτικό μπάνιο, πιείτε ένα ηρεμιστικό χαμομήλι ή ένα ποτήρι χλιαρό γάλα και όνειρα γλυκά…

• Παρέα με τους φίλους! Ερευνητές του τμήματος Ψυχολογίας του πανεπιστημίου του Πίτσμπουργκ, παρατήρησαν ότι οι κοινωνικοί άνθρωποι έχουν λιγότερο άγχος αλλά και τέσσερις φορές λιγότερες πιθανότητες να αρρωστήσουν από ιώσεις. Μην αμελείτε λοιπόν, την κοινωνική σας ζωή γιατί έχει και αυτή τα ευεργετήματα της στην υγεία και κυρίως την ψυχολογία σας.

• Υπάρχω κι εγώ! Εν ολίγοις, μην αμελείτε να ευχαριστείτε τον εαυτό σας, κάνοντας πράγματα που σας αρέσουν. Και μην ξεχνάτε να γελάτε όσο περισσότερο μπορείτε. Το γέλιο είναι για το στρες ότι το …σκόρδο για τους βρικόλακες! Εκμεταλλευτείτε το!

Σπίτι υγιεινό και ζεστό

 Είναι το καταφύγιο μας για τους κρύους μήνες του χειμώνα. Τι πρέπει να προσέχουμε ώστε να είναι ζεστό αλλά και υγιεινό, για εμάς και την οικογένεια μας;

• Ανοίξτε τα παράθυρα! Αερίστε το σπίτι ανοίγοντας τα παράθυρα, τόσο το πρωί όσο και το βράδυ πριν κοιμηθείτε. Μπορεί έξω να κάνει κρύο, όμως εάν δεν ανανεώνετε τον αέρα του σπιτιού η ατμόσφαιρα γίνεται αποπνικτική και κάθε άλλο παρά υγιεινή, ιδιαίτερα εάν έχετε την «κακή συνήθεια» να καπνίζετε

• Αποσμητικά χώρου stop! Οι ειδικοί μας πληροφορούν ότι το μόνο που κάνουν τα αποσμητικά χώρου είναι να φορτώνουν τον αέρα στο σπίτι μας με …καρκινογόνες ουσίες! Γι’ αυτό, αντί να προσπαθείτε να καλύψετε τις μυρωδιές με τεχνητά αρώματα ανοίξτε το παράθυρο. Εάν η ατμόσφαιρα στο σπίτι είναι επιβαρημένη χρησιμοποιήστε έναν ιονιστή.

• Συντήρηση κλιματιστικών. Πριν αρχίσετε να χρησιμοποιείτε το κλιματιστικό σαν θερμαντικό μέσο καλό είναι να καθαρίσετε πρώτα τα φίλτρα, από τη σκόνη και τις βρωμιές που έχουν συσσωρευτεί εκεί στη διάρκεια του καλοκαιριού. Επίσης, μην ξεχνάτε να καλείτε μία φορά τον χρόνο τον ειδικό τεχνίτη για συντήρηση της εξωτερικής μονάδας.

opinion-leader-goole-news

Δείτε επίσης:

Οι ΧΟΠΑ Ήρωες σου μαθαίνουν πώς να σώσει μια ζωή (video)

Σχετικά άρθρα

Σχόλια

Αφήστε το σχόλιό σας

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ακολουθήστε μας

785ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,628ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Τελευταία νέα