Θεόδωρος Χαραγκιώνης: Πέθανε ο επιχειρηματίας και ιδρυτής του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου (video)

Ο πολυπράγμων πολιτικός μηχανικός, επιχειρηματίας, οδηγός αγώνων και ιδρυτής του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου Θεόδωρος Χαραγκιώνης έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 75 ετών.

Ο Θεόδωρος Χαραγκιώνης γεννήθηκε στην Καστέλα του Πειραιά το 1948. Φοίτησε στη Ράλλειο και ύστερα στην πρότυπο Ιωνίδειο Σχολή. Σπούδασε πολιτικός μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και η μετεκπαίδευσή του στο Harvard αφορούσε την πολεοδομία και στο Stanford την διοίκηση επιχειρήσεων. Είναι ο δημιουργός των πρώτων εμπορικών κέντρων στην Ελλάδα, για ορισμένα από τα οποία του έχουν απονεμηθεί και διεθνή βραβεία.

Ο Όμιλος Χαραγκιώνη που ίδρυσε ειδικευόταν στην ανάπτυξη και στην μακροχρόνια εκμετάλλευση ακινήτων επαγγελματικής φύσης στο κέντρο των πιο σημαντικών ελληνικών πόλεων, στο λιανικό εμπόριο ειδών πολυτελείας και στην εγκαθίδρυση και διαχείριση σταθμών αυτοκινήτων.

Θεόδωρος Χαραγκιώνης, ο ιδρυτής του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου
Θεόδωρος Χαραγκιώνης, ο ιδρυτής του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου

Πίστευε πολύ στην αξιοποίηση των κέντρων των πόλεων και πάντα είχε τα σωστά επιχειρήματα γι’ αυτό: Για παράδειγμα, θεωρούσε ότι το Μουσείο Αυτοκινήτου της Mulhouse είναι το καλύτερο στον κόσμο αλλά η γεωγραφική του θέση το αδικεί, έπρεπε να βρίσκεται στο Παρίσι. Aνοιχτός στις επιχειρηματικές προκλήσεις και έχοντας ως σύνθημα τη φράση «Αν δεν ρισκάρεις, δεν πετυχαίνεις», έφερε τον οίκο Gucci στην Ελλάδα.

Οι διακρίσεις στην επαγγελματική του σταδιοδρομία ήταν πολλές και σημαντικές. Στις πιο ξεχωριστές από αυτές, συμπεριλαμβάνεται η θέση του προέδρου της κριτικής επιτροπής του International Council of Shopping Centers που κάθε χρόνο απονέμει βραβεία στα σημαντικότερα εμπορικά κέντρα της Ευρώπης. Επίσης, υπήρξε πρόεδρος του Συνδέσμου Επένδυσης και Ανάπτυξης Ακινήτων (ΣΕΑΑΚ).

Πέραν αυτών όλων, ο Θεόδωρος Χαραγκιώνης ήταν και ένας από τους πιο θερμούς φίλους του αυτοκινήτου και της κουλτούρας της Αυτοκίνησης γενικότερα. Όποτε έβρισκε κάποιο ελεύθερο χρόνο, έπαιρνε μέρος και στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου, ως «Τάλμποτ». Στις αρχές της χιλιετίας έδινε το παρών και στους αγώνες ιστορικών αυτοκινήτων που προηγούνταν των 24 ωρών του Le Mans, με μια γαλάζια Lotus Elite. Αποκορύφωμα της αγάπης του για το αυτοκίνητο, ήταν η ίδρυση του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου, στο κέντρο της Αθήνας φυσικά.

(φωτο: papadakispress.gr )

opinion-google-news-2

Σχετικά άρθρα