H Gallery συμμετείχε στην φετινή Art Athina 2022, που εγκαινιάστηκε, στο Ζάππειο Μέγαρο.
H γκαλερί εφέτος στην Art Athina 2022 παρουσίασε έργα τεσσάρων σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών: του Γιάννη Αδαμάκου, του Γιώργου Λάππα, της Βάνας Ξένου και του Πάνου Χαραλάμπους. Και οι τέσσερεις αυτοί καλλιτέχνες ανήκουν στην ίδια γενεά. Είναι καταξιωμένοι εικαστικοί, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς.
Ο Γιώργος Λάππας και ο Πάνος Χαραλάμπους έχουν εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Μπιενάλε της Βενετίας, η Βάνα Ξένου και ο Γιάννης Αδαμάκος έχουν σημαντική διεθνή εκθεσιακή παρουσία.
Ο Γιάννης Αδαμάκος, επιδιώκει να εξαντλήσει τα όρια ανάμεσα στον αισθητό κόσμο και την υποκειμενική-υποσυνείδητη πρόσληψη της πραγματικότητας. Ανασύρει και εξηγεί τα ίχνη της μνήμης. Δείχνει ότι τα όρια ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν συχνά συνθλίβονται μέσα στην Μνήμη. Με την ίδια προσέγγιση, τα όρια ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι, στον θόρυβο και την σιωπή, το όνειρο και το βίωμα, την φύση και την φαντασία συγχέονται μέσα στο χρώμα.
Ο γλύπτης Γιώργος Λάππας, ως καλλιτέχνης-ταξιδευτής, αναφέρεται στην διαπολιτισμική σχέση, στην παράδοση και την προσωπική εμπειρία, το βίωμα, τις αναφορές οι οποίες υπερβαίνουν σύνορα και όρια. Στην Art Athina η CITRONNE Gallery παρουσιάζει γλυπτά από σίδερο, μεταλλικά στοιχεία της ενότητας «Mappemonde», του «Χάρτη του Κόσμου». Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο το οποίο παρουσίασε ο Γιώργος Λάππας στην 43η Μπιενάλε της Βενετίας το 1988.
Η CITRONNE Gallery το παρουσίασε ξανά στην Αθήνα το 2018. Η εγκατάσταση αυτή πήρε τον επιμέρους τίτλο «Εγκιβωτισμός», καθώς «εγκιβωτίστηκε» σε ένα αστικό διαμέρισμα, τον αθηναϊκό εκθεσιακό χώρο τής γκαλερί. Ο Γιώργος Λάππας κατασκευάζει έναν κόσμο με ανεστραμμένες ισορροπίες, μεταπλάθει τον παράλογο χαρακτήρα της σύγχρονης πραγματικότητας.
Η Βάνα Ξένου, τόσο στην γλυπτά της όσο και στα ζωγραφικά της έργα, ιχνηλατεί την γυναικεία παρουσία. Τα έργα της κινούνται και μετακινούνται μέσα στην Ιστορία, με αφετηρία την γυναικεία φύση. Η καλλιτέχνις αναμοχλεύει μορφές και σύμβολα που άφησαν ένα ανεξίτηλο αποτύπωμα στην ιστορική μνήμη και στο κοινωνικό υποσυνείδητο. Μορφοποιεί την γυναικεία αρχετυπική οντότητα, όπως συμβαίνει με την αρχέγονη Γαία-Θεά, στα βάθη της θρησκευτικής συνείδησης. Παρακολουθεί τα διαφορετικά πρόσωπα ή και προσωπεία, όπως τα έχει πλάσει η φαντασία και σηματοδοτήσει η αρχαία «περιπέτεια» και η τραγωδιακή «καταστροφή».
Ο Πάνος Χαραλάμπους εκπροσώπησε την Ελλάδα το 2019 στην 58th Biennale της Βενετίας. Στην Art Athina 2022 παρουσιάζει έργα από την ενότητα «Αρχείο καπνού». Τα έργα αυτά είναι υλικά διανοητικά τοπία, «στεγνοί κήποι» πρωτόκολλα μιας παραγωγικής εμπειρίας. Η γραφή, γράμματα, αριθμοί, ονόματα, αριθμητικές πράξεις, χρονολόγια, πάνω σε στρώματα φύλλων καπνού και ύλης ωθεί σε μια ιδιάζουσα προβληματική.
(φωτο: studio Panoulis)