Formula 1 – 2025: Όλα στο σύμπαν της άλλαξαν – Θα αναστηθεί η Ferrari με τον Χάμιλτον ; – Του Νικόλα Παχή (photo)

Η νέα σεζόν της Formula 1, ξεκινά με κοσμογονικές αλλαγές στο σύμπαν της, καθώς αρχίζει πλέον η εποχή του Λιούις Χάμιλτον στη Ferrari.

H Ferrari, η οποία όπως φαίνεται θα κοντραριστεί και φέτος με τη McLaren στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών της Formula 1. Το θέμα είναι αν αμφότερες θα έχουν τον οδηγό που θα καταφέρει να πάρει τον τίτλο από τα χέρια του Μαξ Φερστάπεν…

Το 2025, η Formula 1 συμπληρώνει 75 χρόνια ζωής. Και το πρωτάθλημα που θα ξεκινήσει σε ένα μήνα και κάτι στην πίστα της Αυστραλίας (14-16 Μαρτίου) με 24 αγωνιστικά τριήμερα, δεν θα μπορούσε να είναι πιο συναρπαστικό και αμφίρροπο. Παρακάτω θα εξηγήσουμε το γιατί.

Formula 1 – Η Ferrari που ψάχνει την εξιλέωση που κοντεύει να ενηλικιωθεί με τον Χάμιλτον να παίρνει τα ηνία

Η κεφαλίδα με την οποία αρχίζουμε την αναφορά μας στην Ferrari δεν είναι καθόλου τυχαία. Ο λόγος, είναι ότι η ομάδα από το Μαρανέλο αναζητά τον πρώτο της τίτλο στο πρωτάθλημα των οδηγών της Formula 1, από το 2007 και τον αντίστοιχο στους κατασκευαστές από το 2008, όταν και ο Κίμι Ράικονεν το είχε κατακτήσει για μόλις έναν πόντο στη πρώτη περίπτωση, ενώ στη δεύτερη, το πρωτάθλημα των οδηγών πέρασε στα χέρια του οδηγού που θα φέρει πλέον στο στήθος του το σήμα με το άλογο που στέκεται στον αέρα.

Ο λόγος φυσικά για τον Λιούις Χάμιλτον. Ο ισόβαθμος με τον τεράστιο Μίχαελ Σουμάχερ στα παγκόσμια πρωταθλήματα οδηγών (7 τον αριθμό), φιλοδοξεί φορώντας πλέον τα κόκκινα της Scuderia Ferrari να τον ξεπεράσει και να χαρίσει συγκίνηση στους tifosi της ανά τον κόσμο. Ο Χάμιλτον, κατά την πρώτη του εμφάνιση στο Μαρανέλο, δήλωσε ότι από την πρώτη στιγμή που μπήκε σε ένα μονοθέσιο της Formula 1 ότι ήταν το όνειρό του να βρεθεί στην ιταλική ομάδα και ότι είναι αποφασισμένος να κάνει τα πάντα για να δώσει αυτό το πολυπόθητο πρωτάθλημα στη Ferrari.

Λιούις Χάμιλτον - Ferrari
Λιούις Χάμιλτον – Ferrari

Στο πλευρό του, ο Χάμιλτον θα έχει έναν οδηγό που ξέρει πολύ καλά τι εστί Ferrari. Τον Σαρλ Λεκλέρ. Ο Μονεγάσκος, έχει περάσει ολόκληρη την καριέρα του στην Scuderia, αρχίζοντας από την ακαδημία της και από το 2019, έχει ηγετικό ρόλο στην ομάδα. Έχοντας περάσει ένα μεγάλο διάστημα «μαθητείας» δίπλα στον επίσης μεγάλο Σεμπάστιαν Φέτελ, έχει αποκτήσει άφθονη εμπειρία, την οποία εμπλούτισε έχοντας ως συμπαίκτη τον Κάρλος Σάινθ. Μαζί, έφτασαν ένα βήμα πιο κοντά στην κατάκτηση του πρωταθλήματος των κατασκευαστών το 2024, αλλά η πρώην ομάδα τόσο του Ισπανού όσο και του Χάμιλτον, η McLaren, τους χάλασε τα σχέδια. Παρά ταύτα, ο Λεκλέρ δείχνει πιο ώριμος από ποτέ και έτοιμος να συναγωνιστεί με έναν επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή.

Formula 1 – Η McLaren που θέλει να επιχειρήσει το back-to-back

Αν μία ομάδα δεν περίμενε κανείς ότι θα έκανε την έκπληξη στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών της Formula 1, αυτή ήταν η McLaren. Η ομάδα του Woking, παρότι πέρασε το μεγαλύτερο διάστημα της σεζόν βλέποντας την πλάτη της Red Bull, κατάφερε να την προσπεράσει και στον τελευταίο αγώνα της σεζόν να αφήσει πίσω της την Ferrari και να κατακτήσει το πρώτο της πρωτάθλημα από το 1998. Αυτομάτως, οι προσδοκίες για να το επαναλάβει είναι υψηλές.

Το δίδυμο του Λάντο Νόρις και του Όσκαρ Πιάστρι, έχει καταφέρει πολλά έστω και αν ακόμη αμφότεροι δεν έχουν ξεπεράσει τα 25 τους χρόνια (ο Βρετανός τα έχει κλεισμένα, ο Αυστραλός στις 6 Απριλίου γίνεται 24). Η νεανική τους ορμή, το αστείρευτο ταλέντο τους και η κοπιώδης δουλειά που έκανε πέρσι ο επικεφαλής Αντρέα Στέλλα, συνέβαλαν στο να πάρει η McLaren αυτό τον τίτλο. Αναμφίβολα, μπαίνει στο κάδρο των διεκδικητών και για το 2025.

 Λάντο Νόρις - McLaren
Λάντο Νόρις – McLaren

Formula 1 – Η Red Bull που αλλάζει σελίδα και θέλει το στέμμα της πίσω

Το 2024, ήταν μια χρονιά που κύλησε γλυκόπικρα θα έλεγε κανείς για την Red Bull. Γλυκά, γιατί ο Μαξ Φερστάπεν έφτασε στον τέταρτο συνεχόμενο τίτλο του στο πρωτάθλημα των οδηγών της Formula 1 και πικρά διότι απώλεσε τον τίτλο των κατασκευαστών μέσα από τα χέρια της. Τα θέματα αξιοπιστίας που παρουσίασε το μονοθέσιο της αυστριακής ομάδας, οδήγησαν τον Ολλανδό στο να μην πάρει κάποια νίκη στους δέκα αγώνες που ακολούθησαν τους πρώτους δέκα, όπου είχε μάλιστα επτά νίκες. Ενώ ο team mate του, ο Σέρχιο Πέρες, δεν κατάφερε ποτέ να ακολουθήσει τον ρυθμό του Φερστάπεν, αποκλειόμενος μάλιστα αρκετές φορές στο πρώτο σκέλος των κατατακτηρίων δοκιμών, αλλά και στους αγώνες η κατάσταση δεν έδειχνε να βελτιώνεται, καθώς εγκατέλειψε αρκετούς από αυτούς.

Τα καμώματα του Μεξικανού, οδήγησαν τον Κρίστιαν Χόρνερ στο να αλλάξει χέρια το δεύτερο μονοθέσιο της ομάδας που εδρεύει στο Μίλτον Κέινς της Αγγλίας. Ο Λίαμ Λόσον, κρίθηκε ως ο πιο ικανός από τους οδηγούς που δραστηριοποιούνται στο περιβάλλον της Red Bull για να αναλάβει τον ρόλο του παρτενέρ του Φερστάπεν. Αυτή η απόφαση, δεν ήχησε καθόλου καλά στα αυτιά του μέχρι πρότινος συμπαίκτη του στη Racing Bulls, Γιούκι Τσουνόντα, ο οποίος ήταν ο επικρατέστερος για τη θέση αυτή. Το μείζον θέμα όμως είναι άλλο.

Ο Άντριαν Νιούι, ο άνθρωπος που ευθύνεται για την κυριαρχία των «Ταύρων» όλα αυτά τα χρόνια, πλέον δεν θα βρίσκεται στο Μίλτον Κέινς, αλλά στο Σίλβερστοουν, ως επικεφαλής της Άστον Μάρτιν. Μαζί του έφυγε και ο Τζόναθαν Γουίτλι, ο οποίος θα είναι υπό τις οδηγίες του Ματία Μπινότο στην Sauber η οποία θα γίνει από το 2026 η ομάδα της Audi. Ο λόγος της αναφοράς μας σε αυτούς τους δύο, είναι ότι θα λείψει η τεχνογνωσία τους και θα είναι δύσκολο για τη Red Bull να καλύψει το κενό αυτό.

Max Verstappen - Red Bull Racing
Max Verstappen – Red Bull Racing

Formula 1 – Η Mercedes που μπαίνει και αυτή σε μεταβατική περίοδο και ψάχνει το κάτι παραπάνω

Κλείνουμε με την ομάδα που συζητήθηκε ίσως περισσότερο από όλες, παρότι στο τέλος δεν κατάφερε κάτι το αξιοσημείωτο. Η Mercedes, κλήθηκε από την αρχή της χρονιάς να διαχειριστεί την είδηση ότι ο Λιούις Χάμιλτον συμφώνησε με τη Ferrari (πέρσι τέτοιες μέρες έγινε η ανακοίνωση), ενώ αντιμετώπισε και αυτή ζητήματα σχετικά με την αξιοπιστία του μονοθεσίου της. Αυτό την οδήγησε σε μόλις τέσσερις νίκες μέσα στη χρονιά, με τον Χάμιλτον και τον Τζορτζ Ράσελ να τις μοιράζονται.

Πλέον, δίπλα στον Ράσελ θα βρίσκεται ένας Ιταλός. Ο 18χρονος Αντρέα Κίμι Αντονέλλι, επιλέχθηκε από τον Τότο Βολφ ως ο άνθρωπος που θα αντικαταστήσει τον Χάμιλτον στην προσπάθεια της Mercedes να μείνει στην κορυφή. Εδώ υπάρχει μια ενδιαφέρουσα σημειολογία: Ο Αντονέλλι έχει ως μεσαίο όνομα αυτό του οδηγού που έφερε το τελευταίο πρωτάθλημα οδηγών για τη Ferrari, του Ράικονεν. Και πλέον ο οδηγός τον οποίο αντικαθιστά, ο Χάμιλτον, έχει στους ώμους του την προσδοκία να το φέρει στο Μαρανέλο, κάτι που δεν κατάφερε ξανά ο Φινλανδός στην δεύτερη θητεία του με τα κόκκινα. Τυχαίο; Ίσως. Οψόμεθα.

Στις 14 Μαρτίου, αρχίζει το πρώτο αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1 του 2025, στο Albert Park της Μελβούρνης, στην Αυστραλία. Και θα έχουμε 24 από αυτά μπροστά μας για να δούμε ποιος θα τα καταφέρει στο τέλος. Προσδεθείτε, τα κόκκινα φώτα σβήνουν!

Νίκολας Παχής - Δημοσιογράφος Νίκολας Παχής – Δημοσιογράφος

opinion-google-news-2

Σχετικά άρθρα