Τα τελευταία χρόνια, η Formula 1 μας έχει «καλομάθει» να έχει αγώνα ανήμερα της Κυριακής του Πάσχα, κάτι που σημαίνει ότι είναι ο καλύτερος τρόπος για χαλάρωση ύστερα από το αρνί.
Με αφορμή το Γκραν Πρι της Σαουδικής Αραβίας που θα γίνει στις 20/4, ανατρέχουμε στις φορές που είχαμε αγώνα στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού εκείνη την ημέρα από το 2015 και μετά.
Κλείστε τα μάτια και φανταστείτε: Είναι Πάσχα. Έχετε μαζευτεί φίλοι και συγγενείς για να ψήσετε το αρνί και να τιμήσετε λογιών λογιών εδέσματα, αλμυρά και γλυκά, μετά από πενήντα περίπου μέρες νηστείας (για όσους την τηρούν). Είστε σκασμένοι από το φαγητό και θέλετε να χαλαρώσετε λίγο βλέποντας τηλεόραση. Ψάχνοντας τα κανάλια, η πιθανότητα να πέσετε σε κάποιον αγώνα της Formula 1 είναι ισχυρή.
Διότι, τα τελευταία δέκα τουλάχιστον χρόνια, από το 2015, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, διεξάγεται αγώνας της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμούανήμερα το Πάσχα, προσφέροντας σε όλους εμάς κάτι για να ηρεμήσουμε μετά την κραιπάλη. Στο αφιέρωμα αυτό, θα δούμε όλους τους αγώνες που έλαβαν χώρα την ημέρα της Ανάστασης του Θεανθρώπου από την χρονιά που αναγράφουμε παραπάνω, μέχρι και σήμερα.
Κίνα 2015 (12/04)
Το πρώτο Γκραν Πρι που περιγράφουμε στο αφιέρωμά μας, είναι αυτό της Κίνας, που έγινε στις 12 Απριλίου 2015. Την ημέρα εκείνη, η Mercedes έφτασε σε ένα εμφατικό 1-2 στην πίστα της Σαγκάης, με τους Λιούις Χάμιλτον και Νίκο Ρόσμπεργκ να παίζουν σχεδόν άνευ αντιπάλου. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Σεμπάστιαν Φέτελ, στην πρώτη του σεζόν με τα κόκκινα της Ferrari, με τον ομόσταυλό του Κίμι Ράικονεν να τερματίζει έκτος. Αυτό ήταν ένα από τα πολλά 1-2 που έδωσαν στην γερμανική ομάδα τον τίτλο των κατασκευαστών και στον Χάμιλτον το πρωτάθλημα των οδηγών στο τέλος της χρονιάς.

Ρωσία 2016 (01/05)
Στην μοναδική φορά της δεκαετίας που παραθέτουμε, που είχαμε Πάσχα και Πρωτομαγιά μαζί, το σκηνικό μεταφέρθηκε στη Ρωσία και την πίστα του Σότσι. Με φόντο τη Μαύρη Θάλασσα, ο Νίκο Ρόσμπεργκ, οδήγησε ξανά τη Mercedes στο 1-2, με τον Χάμιλτον να ακολουθεί. Ο Ράικονεν ήταν αυτός που ολοκλήρωσε το βάθρο σε εκείνον τον αγώνα, με τον Φέτελ να εγκαταλείπει πριν καν ολοκληρώσει τον πρώτο γύρο ύστερα από σύγκρουση με τον Ντανιίλ Κβίατ της Red Bull, ο οποίος αγωνιζόταν μάλιστα στην πατρίδα του. Τότε, ο Ρόσμπεργκ είχε φτάσει τις επτά συνεχόμενες νίκες σε Γκραν Πρι, θέτοντας τις βάσεις για το πρωτάθλημα οδηγών που κατέκτησε εκείνη την χρονιά, όταν και αποσύρθηκε από τη Formula 1 όντας παγκόσμιος πρωταθλητής.

Μπαχρέιν 2017 (16/04) και 2018 (08/04)
Τα επόμενα δύο Πάσχα, του 2017 και του 2018, μας βρίσκουν στη Μέση Ανατολή και το Μπαχρέιν. Και στις δύο περιπτώσεις, ο Σεμπάστιαν Φέτελ βγήκε νικητής, με τις Mercedes του Χάμιλτον και του Μπότας να ακολουθούν (2ος ο Βρετανός και τρίτος ο Φινλανδός το 2017, αντίστροφα το 2018). Ειδικότερα, το 2018 ήταν η χρονιά που η Ferrari και η Mercedes κοντραρίστηκαν περισσότερο από ποτέ για τον τίτλο σε οδηγούς και κατασκευαστές, με την γερμανική ομάδα και τον Χάμιλτον να εξέρχονται στο τέλος νικητές έπειτα από μία εξοντωτική χρονιά και ο αγώνας στο Μπαχρέιν είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα.

Αζερμπαϊτζάν 2019 (28/04)
Το Πάσχα του 2019, μας βρίσκει στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν. Στα στενά της παλιάς πόλης της αζερικής πρωτεύουσας, η Mercedes έδειξε για μία ακόμη φορά την κυριαρχία της, με τους Μπότας και Χάμιλτον να καταλαμβάνουν τις δύο πρώτες θέσεις και τον Φέτελ να τερματίζει τρίτος. Ωστόσο, τον ταχύτερο γύρο κατέγραψε ο νέος ομόσταυλος του Γερμανού στην Scuderia, ο Σαρλ Λεκλέρ, δείχνοντας ότι μπορεί να τον ανταγωνιστεί ευθέως. Αυτό ήταν και το μόνο που κράτησε από εκείνη την χρονιά συνολικά η ομάδα από το Μαρανέλο.

2020 (19/4) – COVID – 19
Το Πάσχα του 2020, το περάσαμε στα σπίτια μας κάνοντας Ανάσταση στις 21:00 το βράδυ, καθώς είχε μόλις ενσκήψει η πανδημία του κορωνοϊού COVID-19. Αυτό φυσικά επηρέασε και την Formula 1, η οποία αναγκάστηκε να ακυρώσει όλους τους αγώνες που είχε προγραμματίσει, συμπεριλαμβανομένου και του Γκραν Πρι της Κίνας που θα είχε ως ημερομηνία διεξαγωγής την 19η Απριλίου 2020. Η σεζόν τελικά ξεκίνησε στις 5 Ιουλίου στην Αυστρία, κάτω από άκρως αυστηρά πρωτόκολλα προστασίας από τον COVID. Όσον αφορά την πίστα της Σαγκάης, θα έπαιρνε άλλα τέσσερα χρόνια ώσπου να επιστρέψει στο καλεντάρι της Formula 1 (το 2024 έγινε αυτό).
Πορτογαλία 2021 (02/05)
Η πίστα του Πορτιμάο στην Πορτογαλία, ήταν η «τυχερή» για το Πάσχα του 2021, όταν ακόμη βρίσκονταν σε ισχύ τα περιοριστικά μέτρα για τον κορωνοϊό. Η κατάσταση αυτή, δεν εμπόδισε τον Λιούις Χάμιλτον να πανηγυρίσει την πρώτη θέση, με τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull να τον ακολουθεί και τον Βάλτερι Μπότας να συμπληρώνει το βάθρο. Ο Βρετανός και ο Ολλανδός, θα πήγαιναν χέρι-χέρι μέχρι και το φινάλε της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι, όπου ο τελευταίος επικράτησε στην τελευταία στροφή και αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής για πρώτη φορά στην καριέρα του.

Ιταλία (Ίμολα) 2022 (24/04)
Το 2022, τσουγκρίσαμε τα κόκκινα αυγά παρακολουθώντας το Γκραν Πρι της Εμίλια-Ρομάνια στην Ιταλία, στην εμβληματική πίστα της Ίμολα. Εκεί, η Red Bull πέτυχε το πρώτο της 1-2 από το Γκραν Πρι της Μαλαισίας το 2016, με τους Φερστάπεν και Σέρχιο Πέρες, θέτοντας τα θεμέλια για την κυριαρχία του Ολλανδού στους οδηγούς και των Αυστριακών στους κατασκευαστές. Την τριάδα συμπλήρωσε ο Λάντο Νόρις της McLaren, η οποία είχε κάποιες αναλαμπές μέσα στη χρονιά, δίχως να ξεχωρίσει.

Κανένας αγώνας 2023 (16/04)
Το Πάσχα του 2023, ήταν η πρώτη φορά έπειτα από την πανδημία του COVID-19 που δεν είχαμε αγώνα. Και μάλιστα, δεν συνέτρεχε κάποιος λόγος ανωτέρας βίας, αλλά η διοργανώτρια αρχή της Formula 1 είχε κάνει έτσι τον προγραμματισμό. Για την ιστορία, οι δύο αγώνες που ήταν πριν και μετά το Πάσχα, έγιναν στην Αυστραλία και το Αζερμπαϊτζάν, με τους Μαξ Φερστάπεν και Σέρχιο Πέρες να τους κερδίζουν για την Red Bull, η οποία ήταν ασυναγώνιστη.
ΗΠΑ (Μαϊάμι) 2024 (05/05)
Ολοκληρώνουμε το αφιέρωμά μας στους αγώνες που έγιναν ανήμερα Πάσχα, διασχίζοντας για πρώτη φορά τον Ατλαντικό Ωκεανό και φτάνοντας στο Μαϊάμι. Υπό τα έντονα φώτα της πόλης της Φλόριντα, ο Λάντο Νόρις πέτυχε την πρώτη νίκη της καριέρας του έπειτα από 110 συμμετοχές σε Γκραν Πρι, μπροστά από τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull. Ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari τους έκανε παρέα στην τρίτη θέση, κλείνοντας για μοναδική φορά βάθρο με τρεις ομάδες σε «πασχαλινούς» αγώνες της Formula 1. Αυτή η νίκη του Νόρις, ήταν μία από τις αρκετές που κατήγαγε η βρετανική ομάδα, κατακτώντας στο τέλος της χρονιάς το πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
